10x weten waard

Alle praktische linkjes, tips en tricks voor je eerste weken op één pagina, namens jouw HR team.

1. Personalia

Als het goed is heeft jouw HR-adviseur je verteld dat DSPM (Digitaal Servicepunt Medewerkers) het systeem is waarin je zelf een aantal dingen gaat invoeren. Met deze informatie wordt jouw contract opgemaakt en een e-mailadres gegeneerd. Je krijgt vanuit HvA Centraal een welkom mail met daarin een link naar DSPM. Hierin vul je het personaliaformulier in. Belangrijk is om ook meteen de gegevens van de contactpersoon bij nood in te vullen.

Mocht je na een aantal dagen nog geen mail ontvangen hebben, neem dan contact op met jouw HR-adviseur of leidinggevende.

Reiskosten in DSPM

De HvA kiest ervoor om het gebruik van de fiets en het reizen per openbaar vervoer te stimuleren. Er zijn een aantal varianten van het woon-werkverkeer die voor vergoeding in aanmerking komen. Kijk onder Reiskosten voor de mogelijkheden, voorwaarden en het aanvragen.

2. NS-Business Card

De HvA vergoedt alleen de kosten voor woon-werkverkeer en dienstreizen 2e klas zonder toeslag. De NS-Business Card is geldig in de trein, bus en metro. Een combinatie met een andere vergoeding is niet mogelijk. Wel kun je daarnaast gebruikmaken van de Fiscale-fietsregeling. Als je reist met de NS-Business Card, dan heb je voor de inkomstenbelasting geen recht op reisaftrek.

3. HvA-fiets

Een HvA-fiets is een fiets die je gebruikt voor woon-werkverkeer, waarvoor je bij de HvA een vergoeding aanvraagt. De vergoeding voor een HvA-fiets geldt voor werknemers met een arbeidsovereenkomst van minimaal twaalf maanden of voor onbepaalde tijd. Een combinatie met een andere vergoeding is niet mogelijk.

4. Fiscale fiets

De fiscale-fietsregeling maakt gebruik van fiscale vrijstellingsmogelijkheden. Hierdoor kun je een fiets aanzienlijk goedkoper aanschaffen.

Ook als je gebruikmaakt van de NS-Business Card of van de kilometervergoeding kun je gebruikmaken van de fiscale-fietsregeling.

5. Medewerkerskaart

Bij indiensttreding krijg je via je HvA e-mailadres het verzoek om een medewerkerskaart aan te maken.

Je medewerkerskaart dient ook als bewijs van identificatie voor bijvoorbeeld de portiers. Bij een onduidelijke of ongeschikte foto is je medewerkerskaart niet geldig.

Wanneer de nieuwe medewerkerskaart klaarligt ontvang je bericht per e-mail over waar en wanneer je de kaart kunt ophalen. Bij uitgifte wordt de kaart geactiveerd zodat je de standaard (toegangs)rechten hebt.

6. Tweestapsverificatie

De HvA vindt veilig werken erg belangrijk. Om die reden wordt tweestapsverificatie voor steeds meer applicaties ingesteld.

Tweestapsverificatie is een extra beveiliging bij het inloggen. Het zorgt ervoor dat er een extra check kan worden gedaan om de identiteit van de persoon die inlogt met zekerheid vast te stellen. In bepaalde gevallen moet je dan je login verifiëren via je mobiele telefoon. Tweestapsverificatie kom je ook buiten de HvA tegen, bijvoorbeeld bij het inloggen op je bank en/of DigiD.

Hoe stel je Tweestapsverificatie in?

Tweestapsverificatie stel je in principe eenmalig in. Het instellen van tweestapsverificatie kan per applicatie verschillen, zo maakt de Microsoft Cloud-omgeving gebruik van tweestapsverificatie via de Microsoft Authenticator App. SIS en het DSPM maken gebruik van de tweestapsverificatie van SURF.

7. Laptop en/of telefoon

Iedere medewerker van de HvA met een aanstelling van minimaal 2 dagen per week krijgt automatisch een laptop (Windows). Als het voor jouw functie nodig is, wordt er ook een mobiele telefoon aangevraagd. Je ontvangt een afhaalbericht wanneer en waar je de laptop en/of telefoon kunt ophalen. Mocht je vragen hebben over je laptop, dan kun je hiervoor bij je leidinggevende terecht.

8. ABP pensioenfonds/waardeoverdracht

Je wordt aangemeld bij het pensioenfonds ABP . Het is mogelijk pensioenrechten van een ander pensioenfonds over te dragen. Je kunt hiervoor bij het ABP een “aanvraag waardeoverdracht” doen. Dit doe je in de eerste 2 maanden.

9. Thuiswerkplek

Thuiswerkfaciliteiten nodig? Kijk onder Inrichting (thuiswerk)werkplek en ga het gesprek aan met je leidinggevende.

Bij het AZ-lemma Thuiswerken staan digitale oplossingen.

10. Last but not least..

Handige telefoonnummers

Administratief Centrum: 020-5951404 Voor alle algemene HR-vragen of vragen over je salaris kun je hier terecht via bovenstaand nummer.

ICTS: 202-5951402 Voor alle IT-vragen of vragen over je laptop en/of telefoon.

Meer informatie

Ben je op zoek naar informatie die je hier niet gevonden hebt?