Gemeenschappelijke diensten

Administratief Centrum (AC), ICT Services (ICTS) en Facility Services (FS)

Dagelijks ondersteunen zij ruim 48.000 studenten en 4000 medewerkers binnen de HvA.

Administratief Centrum

Het Administratief Centrum (AC) is het service- en expertcentrum voor processen op het gebied van onderwijslogistiek, personeel en financiƫn. Denk bijvoorbeeld aan de inschrijving van studenten, de indiensttreding van medewerkers en de salarisbetaling. Maar ook geeft het AC advies over werken en/of wonen in het buitenland, over fiscale onderwerpen en over de projectcontrole.

Als medewerker krijg je vooral te maken met het AC als je vakantieverlof aanvraagt, een declaratie indient, je reiskosten wilt doorgeven of iets anders wilt regelen of aanvragen op personeelsgebied. Veel aanvragen gaan via het Digitaal servicepunt voor medewerkers (DSPM) en via de Servicedesk AC. Meer informatie hierover is te vinden in de A-Z-lijst voor medewerkers op de website van de HvA.

Werk je op een onderwijs-, personeels- of financiƫle administratie? Dan zul je vanuit je eigen expertise contacten onderhouden met het AC. Vaak rechtstreeks met je contactperso(o)nen, maar je kunt met je vragen en verzoeken ook terecht bij de servicedesk.

Servicedesk AC

De Servicedesk AC behandelt administratieve (aan)vragen, meldingen (bijvoorbeeld over storingen in administratieve systemen) en klachten. Alle (aan)vragen, meldingen en klachten worden geregistreerd. Via de Selfservice kun je de status van je ingediende verzoek of melding volgen.

Contactgegevens Servicedesk AC E-mail: servicedesk-ac@hva.nl Telefoon: +31 020 525 1404 Selfservice: hva-ac.topdesk.net/tas/public Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.

ICT Services

ICT Services is verantwoordelijk voor de ICT-dienstverlening van de HvA en biedt alle ICT-diensten die medewerkers en studenten ondersteunen in onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering. ICT Services levert onder meer de computers, (mobiele) telefoons, software en het (draadloos) netwerk en zorgt ervoor dat iedereen veilig digitaal kan werken.

Servicedesk ICT Services

De Servicedesk ICT Services is het centrale punt voor het melden van storingen en klachten en het stellen van vragen op ICT-gebied. Denk hierbij aan vragen en meldingen over je ICT-werkplek, HvA-ID, het (draadloos) netwerk, de printers, VPN, e-mail of software.

Contactgegevens Servicedesk ICT Services E-mail: servicedesk-icts@hva.nl Telefoon: +31 020 595 1402 Selfservice: hva.nl/icts-selfservice Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Praktische informatie

In de A-Z vind je praktische informatie over ICT-onderwerpen. Ga daarvoor naar az.hva.nl. Daarnaast bieden onderstaande sites handige informatie over onze ICT-dienstverlening:

Digitaal Onderwijs

digitaalonderwijs.mijnhva.nl

ICT-werkplek

mijnhva.nl/ict-werkplek

Microsoft 365

icthva.sharepoint.com/sites/Microsoft365

Privacy

hva.nl/privacy

Storingen en onderhoud

services.hva.nl

Veilig werken

hva.nl/security

Facility Services

Facility Services (FS) draagt zorg voor de facilitaire dienstverlening. Denk hierbij aan ondersteuning van het onderwijs bij digitaal toetsen, het beheer en de inrichting van onderwijszalen en audiovisuele apparatuur. Ook met voorzieningen zoals catering, schoonmaak en parkeren houdt Facility Services zich bezig. Verder werkt FS onder andere aan het onderhoud van en de veiligheid in de gebouwen en draagt bij aan een prettige, duurzame en vernieuwende studie- en werkomgeving.

Servicepunt

Heb je een vraag over de voorzieningen in het gebouw? Hulp nodig bij het activeren van je medewerkerskaart of het instellen van wifi? Ga langs bij het Servicepunt op de begane grond in de Fraijlemaborg. Medewerkers van FS helpen je graag!

Servicedesk FS Je kunt bij de Servicedesk FS terecht voor het aanvragen van facilitaire diensten en het melden van bijvoorbeeld defect sanitair of een storing bij een koffieautomaat. Via hva.nl/fs-meldingen kun je de status van je ingediende verzoek of melding volgen.

Contactgegevens Servicedesk FS E-mail: servicedesk-fs@hva.nl Telefoon: +31 020 525 1403 Een aanvraag doen of melding maken kan ook via een formulier voor facilitaire diensten. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.